Blanket til indmeldelse i Fanø Rideklub finder du her:

Harvning af ridebaner

Vi harver vore ridebaner efter behov, men helst et par gange om ugen.

Rikke er ansvarlig for harvning af baner.

Vandingsanlæg i Ridehallen

Vi vander vores ridebane i ridehallen efter behov for at undgå støv i ridehallen. Hvis der er noget som ikke fungere kan du slukke på hovedafbryderen bag barrieren i ridehallen og husk at sende en mail eller ring til Rikke.

Rikke er ansvarlig for vandingsanlægget.

Opbygning og anvendelse af udendørs springbane

Når sommersæsonen starter så er det tid til at vores springryttere bygger springbanen op udendørs. Springene bæres fra ridehallen ud og stilles op på vores udendørs springbane. Når sæsonen slutter, skal du hjælpe til med at få springene slæbt ind i ridehallen igen.

Du skal ikke have lov af bestyrelsen til at bygge springbanen udendørs – det er helt op til dig selv, hvornår du har lyst til at slæbe springmaterialet ud og bygge springene op.

I starten af sommeren giver bestyrelsen måske lov til græsning på springbanen.

Når du indgår en lejekontrakt med Fanø Rideklub om leje af en boks eller en plads i løsdriften, så skal du selv købe hø eller wrap til din hest. Du skal lave en aftale med bestyrelsen, om klubben har mulighed for at tilbyde dig opbevaringsplads til dit hø eller wrap. Fanø Rideklub råder over meget lidt plads til opbevaring af hø og wrap, så det kan være en udfordring.

Lejerne deles om hø/wrap i forhold de marker heste/ponyer er placeret. Dermed skal kun et minimum af baller opmagasineres.